هدف دوره

در یک بررسی کلی کمبود نیروی انسانی دارای تخصص در این بخش حسابداری کاملاً واضح می باشد و عدم اطلاعات لازم و کافی کارکنان مالی و حسابداری و از طریق تغییرات سریع در جوامع امروزی و نگرش های جدید به اقتصاد و تجارت، حسابداری و علوم مالی را که زبان گویای این علوم می باشد  بسیار پیچیده  کرده است ، لذا تدوین این دوره برای رفع این مشکل یک ضرورت انکارناپذیر می باشد.

آموزش حسابداران در زمینه تئوری و عملی در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران اهمیت فراوانی دارد. هدف از برگزاری این دوره تربیت افرادی است که با این حال که با دروس نظری آشنا می شوند با جنبه عملی کار در سطح  حسابداری مالی آشنا شوند. این افراد باید در سطح کلان توانایی اخذ تصمیمات راهبردی و کاربردی را داشته باشند.

فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. با وجود این که در دانشگاه های مختلف کشور اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیاز است. همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امکان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.

بررسی ها نشان می دهد که افرادی که دارای تخصص لازم و کافی در این حیطه باشند بسیار اندک است و این مسئله به نقش مهم مسئله آموزش در حیطه حسابداری مالی مربوط می شود. آموزش صحیح و دقیق در جنبه های نظری و از آن مهمتر عملی و کاربردی باعث می شود تا افراد به مباحث مالی و حسابداری تسلط پیدا کنند و بتوانند در شرکت های تولیدی و بازرگانی بر مسائل مربوط به حسابداری مالی و حسابداری صنعتی و مباحث مربوط به بهای تمام شده مسلط باشند.لذا تدوین این دوره می تواند برای رفع این مشکل امکان پذیر باشد.

 

تواناییهای مورد انتظار دانشپذیرفتگان دوره

ـ آشنایی و تسلط بر استانداردهای حسابداری و انجام حسابداری مالی شرکت ها

ـ انجام حسابداری مالیاتی و  آشنایی و تسلط بر قوانین مالیاتی

ـ  انجام حسابداری دستگاه های دولتی

ـ  آشنایی با حسابداری دولتی و مراحل انجام آن و تسلط بر اصول تنظیم بودجه دولتی

ـ آشنایی و تسلط کامل بر حسابداری میانه و بحث های مربوط به آن

ـ تهیه و تنظیم صورتهای مالی اساسی بر اساس استانداردهای حسابداری

ـ تجزیه و تحلیل صورتهای مالی اساسی

ـ ایجاد توانایی تشخیص و محاسبه انواع مالیاتهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی

ـ ترجمه متون تخصصی حسابداری و مالی و آشنایی با لغات تخصصی حسابداری و مالی

 

موسسه آموزش عالی آزاد علوم فنون کادوس ، با مجوز رسمی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری این دوره را برگزار می نماید و در پایان دوره گواهینامه رسمی و قابل ترجمه به دانشپذیران اهدا می نماید.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code