⬅️ رشته مدیریت کسب و کار ( MBA ) در گرایش های زیر ارائه می گردد:
▪️مالی
▪️استراتژی
▪️بازاریابی
▪️رفتار سازمانی و منابع انسانی
▪️کسب و کار بین الملل
▪️سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
▪️کارآفرینی
از لحاظ محبوبیت بین دانشجویان و بازار کار و ادامه تحصیل گرایش های MBA را میتوان به سه دسته تقسیم کرد :
1️⃣ سطح اول : مالی، بازاریابی استراتژی ( محبوب ترین گرایش ها )
2️⃣ سطح دوم : منابع انسانی
3️⃣ سطح سوم : کارآفرینی، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، کسب وکار بین الملل
⬛️ گرایش مالی :
در این گرایش، دانشجویان با نظریه های کلاسیک و جدید مدیریت مالی و سرمایه گذاری و کاربرد آن ها آشنا می شوند. آنان می توانند با ارائه راهکارهایی برای توسعه سرمایه گذاری ، گام هایی موثر برای رفع مشکلات اقتصادی بنگاه بردارند. گرایش مالی به مدیریت کارآمد و موثر وجوه مالی به شیوه ای می پردازد که باعث تحقق اهداف بنگاه شود. این گرایش شامل چگونگی بودجه بندی سرمایه ای، تأمین مالی و اداره منابع و مصارف کوتاه مدت مانند دارایی ها و بدهی های جاری است. دانش آموختگان گرایش مدیریت مالی علاوه بر توانایی تحلیل بازارهای مالی می توانند وضعیت مالی سازمان ها و صنایع را ارزیابی کنند و در اخذ تصمیمات مالی مرثر در بنگاهها، ایفای نقش کنند. در این گرایش به موضوع هایی مانند قوانین و مقررات مالی، مهندسی مالی و طراحی ابزارهای مدیریت ریسک، ارزش یابی اوراق بهادار و بنگاه ها، قیمت گذاری اختیارهای مالی، اقتصادسنجی مالی، نظریه بازار سرمایه، مدیریت مالی بین المللی، بانکداری و مالیه اسلامی پرداخته می شود. این گرایش از گرایش های بسیارعالی است به تلاش مستمر و کسب تجربه کافی نیاز دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در هر موسسه و شرکتی از جمله موسسات مالی،بورس و بانک ها مشغول به کار شوند. شاید یکی از بهترین جاهایی که دانشجویان علاقه به اشتغال در آن دارند کارگزاری ها باشد. از لحاظ کار نیز بازار کار بسیار خوبی دارد.تنها گرایشی ست که فارغ التحصیلان و حتی دانشجویان در حال تحصیل میتوانند به فعالیت های مستقل مالی اعم از سرمایه گذاری در بورس و بازارهای آتی و سایر موسسات مالی بپردازند. با تقریب خوبی مدیریت مالی پرطرفدارترین گرایش MBA است.
⬛️ گرایش استراتژی :
هدف این گرایش، ارائه دانش مدیریت استراتژیک کسب و کار، تبیین علل عملکرد برتر و موفقیت پایدار سازمان ها و راه دستیابی به آن ها است. دانشجویان این گرایش می آموزند که چگونه برخی از سازمان ها به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست می یابند. همچنین، دانشجویان روش بهکارگیری آموزه های مدیریت استراتژیک برای سازمان خود را می آموزند. اگاهی از نظریه های پیشرفته مدیریت استراتژیک و تسلط بر ابزارهای متنوع این حوزه از اهداف این گرایش است. آشنایی با مفاهیم بنیادین مدیریت استراتژیک (مانند ارزش، مأموریت و چشم انداز)، انواع روش های تحلیل و برنامه ریزی استراتژیک، فرامین و فنون تفکر استراتژیک، مدیریت تحولات اساسی، جاری سازی استراتژی ها، بودجه بندی و کنترل، تصمیم گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان، مدیریت استراتژیک در سازمان های چند کسب و کاره و هولدینگ، و مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی موضوع هایی هستند که در دروس طراحی شده برای این گرایش گنجانده شده اند.استراتژی از گرایش های بسیارعالی وجذاب است.ز لحاظ نوع کار فاز آن کاملا از نوع برنامه ریزی است