چرا MBA ؟
7 سال پیش چاپ

Master of Business  Administration: MBA

وقتی تصمیم به شرکت در دوره های MBA می گیرید، یک قدم از دیگران جلوتر هستید زیرا شما آماده ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی شخصی و کاری  آینده تان شده اید.

 

چرا MBA توانایی ایجاد چنین تغییری را دارد؟

مدیریت کلاسیک در ابتدای قرن بیستم، با تحول دنیای تجارت و پیشرفت های سریع در زمینه های تکنولوژی، احتیاج به یک بازنگری داشت. برنامه MBA حاصل این بازنگری بود. سال 1908 میلادی  دنیای مدیریت شاهد ارائه  اولین برنامه MBA در Harvard Business School  امریکا بود.

هدف این برنامه ایجاد خلاقیت و دوباره تعریف کردن ماهیت مدیریت بر اساس نیازهای دنیای واقعی تجارت بود.

دورهMBA که امروزه در business school مطرح جهان تدریس می شود تلاش می کند تا دانشجویان را به مفاهیم تئوری و ابزارهای تجزیه و تحلیل مدیریتی مجهز کند تا انها را برای مقابله با پیچیدگی ها و پازل های دنیای تجارت جهانی آماده نماید. از آن زمان تا امروز MBA هم به صورت آکادمیک و هم به صورت دوره ای در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان ارایه می شود.    

 

مزایای دوره های MBA

آرزوی حرفه ای شما هر چه که می خواهد باشد، هر پیش زمینه علمی و دانشگاهی که می خواهید داشته باشید، این دوره الهام بخش شما برای یادگیری و شناخت مهارت ها و توانایی هایتان خواهد بود.

ادغام کردن مسایل واقعی کسب و کار با مباحث آکادمیک و مواجه شدن با مشکلات و چالش های دنیای واقعی باعث تغییر مسیر کاری و فکری شما به سمت دست یافتن به هدف های زندگیتان می شود.

ساختار دروسMBA بر مبنای ایجاد یک دیدگاه عمیق از تئوری های مدیریتی، همراه با تصمیم گیری در مورد مشکلات دنیای واقعی تجارت، بنا نهاده شده است که تلاش می کند مهارت هایی ورای مطالب کتاب های درسی به دانشجویان آموزش دهد.

مهارت های کسب شده در زمینه تصمیم گیری نه تنها در مسایل حرفه ای کاربرد دارند، بلکه در مشکلات زندگی  همچون ابزاری سودمند به کمک افراد می آیند.

موسسه آموزش عالی آزاد علوم فنون کادوس تلاش کرده است برنامه ای جامع در MBA بر اساس نیاز های جامعه مدیریت و دانشگاهی کشور، و بر اساس استانداردهای دانشگاه های مطرح جهان  ارایه دهد تا توازنی میان  آموزش های آکادمیک محض از یک سو ،و تجربه مدیران غیر آکادمیک از سوی دیگر برقرار شود، تا قدمی باشد برای پیشرفت سطح مدیریت در استان و در کشور.

 

 

نویسنده : مهندس زارعی

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code