معرفی MBA
7 سال پیش چاپ

امروزه آموزش و تحقیق  در زمینه مدیریت به عنوان یکی از شاخه‌های معرفت بشری پیشرفت زیادی نموده است، باتوجه به اهمیت مدیریت در رشد و ارتقاء سازمان ها و جوامع، نظامهای آموزش عالی کشورها ،آموزش و تحقیق در حوزه مدیریت را از نظر کیفی و کمی به سرعت توسعه داده‌اند.

توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمانهای اقتصادی و اجتماعی است و با بهبود مدیریت است که می‌توان بهره‌وری را افزایش داد ، خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیت‌های زیادتری را بوجود آورد.با توجه به این مهم  برخورداری از توانمندی و دانش مدیریت در هر سازمانی از عوامل مهم موفقیت محسوب می‌شود.

 واکنون MBA

 رشته تحصیلی MBA در حدود ده سال است که در دانشگاه های ایران تدریس می شود و اخیرا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

MBA  مخفف عبارت Master of Business Administrator  می باشد و دارای گرایش های متعددی می باشد.

 MBA یکی از پرطرفدارترین و پر سود ترین رشته های تحصیلی است و برای تحصیل در آن شما با هر مدرک لیسانسی می توانید ثبت نام کنید. 

دوره های مدیریت ارشد کسب وکاردوره های مدیریتی است که باگرایشات و سفارشات مختلف برای تقویت مهارت مدیریت صاحبان کسب و کارو افرادعلاقمندطراحی واجرا می گردد.

تمایزمدیریت ارشد کسب و کاربا دوره های مدیریت سنتی در کاربردی و عملی بودن آن است در واقع سعی بر آن است با تلفیق تئوری و عمل دوره ای کاملا عملی تهیه گردد.

دانش‌آموختگان رشته MBA   در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند برای ادامه تحصیل در همان رشته و یا سایر رشته‌های مدیریتی در آزمون مربوطه شرکت نمایند.

البته در این رشته توانمندی‌های فردی، علاقه و معلومات گسترده و مطالعات جانبی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموختگان دارد. همین امر باعث می‌گردد تا سطح در آمد و میزان ارتقاء شغلی دانش‌آموختگان بسیار متفاوت باشد.

تحصیل در دوره MBA یک سرمایه گذاری شخصی بزرگ و یک تجربه هیجان انگیز به شمار می رود زیرا فرد، خود را در اجتماعی از مدیران، کارشناسان و کارآفرینانی می بیند که برای تحول نگرش و تغییر بینش کسب و کار خود ارزش قائل بوده و جویای ارتقاء مهارت و دانش کاربردی خود در زمینه مدیریت هستند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code