کلاس بحث آزاد یا Free discussion چیست؟

زبان آموز های زیادی هستند که مدتی به کلاس های آموزش زبان انگلیسی ترمیک رفته اند ولی هنوز احساس می کند نمی توانند خوب حرف بزنند. از طرف دیگر زبان آموز هایی هستند که اسپیکینگ خوبی دارند و می توانند خیلی روان به انگلیسی صحبت کنند، اما چون دیگر به کلاس نمی روند، احساس می کنند کم کم دارند این مهارت را از دست می دهند.

کلاس بحث آزاد دقیقاً برای چنین افرادی طراحی شده است. در کلاس بحث آزاد برای هر جلسه موضوعاتی مشخص می شود و تکالیفی برای آماده شدن برای شرکت در هر جلسه تعیین می شود و شما با مطالعه کمی در منزل اطلاعات خودتان را در مورد آن موضوع بالا می برید و در کلاس شرکت می کنید و با سایر زبان آموز ها در مورد آن موضوع به انگلیسی صحبت می کنید.

مزایای شرکت در دوره های بحث آزاد انگلیسی

 

  • هیجان فوق العاده کلاس های بحث آزاد

در کلاس های بحث آزاد (Free Discussion) ، هر جلسه طوری طراحی شده است که نوعی رقابت هیجان انگیز دوستانه بوجود بیاید تا شرکت کننده ها در کلاس تمام تلاش خودشان را برای اثبات نظرشان و توضیح آن بکار بگیرند. این رقابت کلاسی باعث می شود که حتی بعد از کلاس، در منزل هم شما وقت خوبی برای مطالعه زبان انگلیسی و افزایش دامنه لغت خودتان صرف کنید تا وقتی در کلاس حاضر می شود، با قدرت بیشتری در بحث آن جلسه شرکت کنید.

  • امکان حرف زدن با سایر زبان آموز ها و تقویت اعتماد به نفس

بسیاری از زبان آموزهایی که حتی سطح زبان خوبی دارند در مواجهه با افراد دیگر استرس می گیرند و نمی توانند آنطور که انتظار دارند از زبانشان استفاده کنند. بنابراین، همیشه احساسش می کنند زبانشان واقعاً انطور که باید کمکی به آنها نمی کند. فرصت فوق العاده حرف زدن با سایر زبان آموز ها و شرکت در بحث های داغ کلاس به شما کمک می کند تا بر این مشکل غلبه کنید و از زبان انگلیسی خودتان بهتر بهره ببرید.

  • افزایش علاقه مندی به زبان انگلیسی

با افزایش اعتماد به نفس و مهارت اسپیکینگ، خیلی سریع ترس شما از حرف زدن به زبان انگلیسی به لذت تبدیل خواهد شد و به جای اینکه از حرف زدن به انگلیسی فرار کنید، در هر موقعیتی سعی خواهید کرد از دانش زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید. این علاقه بیشتر خودش عاملی برای مطالعه و یادگیری بیشتر خواهد بود.

  • فرصت بیشتر برای حرف زدن به انگلیسی

تعداد زبان آموز های کلاس Free Discussion  کمتر از بسیاری از کلاس های ترمیک است. پس، به هر زبان آموز زمان بیشتری برای حرف زدن اختصاص داده می شود.

از طرف دیگر، در کلاس Free Discussion تمرکز روی مهارت اسپیکینگ شماست، تقریباً تمام زمان کلاس صرف حرف زدن خواهد شد. بنابراین، نه تنها تعداد دانشجو ها در کلاس کمتر است، بلکه در یک کلاس بحث آزاد شما فرصت این را دارید که چندین برابر کلاس های ترمیک به انگلیسی صحبت کنید.

  • تقویت مهارت بسیار کلیدی “Speaking”

وقتی در کلاس بیشتر حرف می زنید، ایرادهای زبان انگلیسی شما بیشتر مشخص می شود و می توانید خیلی سریعتر و بیشتر روی آنها کار کنید و آنها را بر طرف کنید. از طرف دیگر، شما می توانید از توضیحاتی که در مورد ایرادهای سایر دانشجو ها داده می شود هم نکات خوبی را یاد بگیرید.

نکته جالب دیگر این است که چون در کلاس بحث آزاد، در موقعیت های مختلف باید در مورد نظرات و صحبت های سایر هم کلاسی های خودتان نظر بدهید، از این رو مهارت فکر کردن به انگلیسی شما تقویت می شود.

چون علاوه بر حرف زدن در مورد موضوع، باید در مورد صحبت های سایر زبان آموز ها هم نظر بدهید، به مرور روان تر حرف می زنید و با مکث بسیار کمتری ایده هایتان را بیان می کنید.

  • افزایش دامنه لغات موضوعی

چون در مورد موضوعات مختلف حرف می زنید، خیلی سریع دامنه لغت شما در مورد مضوعای مختلف افزایش می یابد و بنابراین اسیپیکینگ شما بسیار حرفه ای تر خواهد شد. یکی از راه های گرفتن نمره بالا در اسپیکینگ و رایتینگ آزمون هایی مقل IELTS و TOEFL استفاده از کلمات مرتبط با موضوع سوال، معروف به Topic Vocabulary، می باشد.

بنابراین اگر قصد دارید در این آزمون ها شرکت کنید، جتی اگر در حال حاضر در کلاس های آیلتس یا تافل هم شرکت می کنید، شرکت در کلاس بحث آزاد (Free Discussion) می تواند با تقویت این جنبه کلیدی از زبان انگلیسی شما، شانس شما را در گرفتن نمره بالا تر در آزمون هایی مثل آیلتس و تافل افزایش بدهد.

 

مشخصات کلاس بحث آزاد انگلیسی (Free discussion)

  • تعداد دانشجو های کلاس بحث آزاد

برای حفظ کیفیت کلاس و ایجاد فرصت کافی برای هر زبان آموز، کلاس Free Discussion به صورت پنج تا ده نفره برگزار می شود.

  • هزینه و تعداد جلسات کلاس بحث آزاد

دوره های بحث آزاد بصورت ۱۰ (ده) جلسه ۱.۵ ساعتی در هفته برگزار می شود. هزینه هر ترم از این کلاس ها 233هزار تومان می باشد.

 

سوال های رایج در مورد کلاس Free Discussion

من در هفته چقدر باید برای این کلاس مطالعه کنم؟

    • برای استفاده مفید از کلاس بحث آزاد، حداقل دو تا سه ساعت در هفته مطالعه لازم خواهد بود. اگر فکر می کنید کمتر از دو ساعت زمان برای مطالعه در هفته دارید، تقریباً شرکت در هیچ کلاسی برای شما مفید نخواهد بود. هر چند اکثر افراد به راحتی می توانند زمان دو ساعت را در هفته برای مطالعه زبان اختصاص بدهند.
  1. این کلاس فقط برای زبان عمومی هست یا برای من که می خواهم در آزمون آیلتس/تافل شرکت کنم هم خوب است؟
    • همانطور که در بالا توضیح دادم، در کلاس Free Discussion روی مهارت اسپیکینگ شما کار خواهد شد. این مهارت در هر دو آزمون آیلتس و تافل یکی از چهار بخش این آزمون هاست و از همین رو شرکت در کلاس Free Discussion می تواند به کسب نمره بالاتر در این بخش از این آزمون ها کمک کند. علاوه بر این، چون در این کلاس ها دامنه لغات موضوعی شما تقویت می شود، می توانید انتظار بهبود در نمره رایتینگ آزمون های آیلتس و تافل را هم داشته باشید.

 

اهداف:

  • تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking)
  • ایجاد موقعیت های طبیعی و روزمره برای بحث و تبادل نظر
  • ایجاد فضایی که زبان آموزان به راحتی و بدون دغدغه به اظهار نظر بپردازند.
  • آموزش ضمنی برای تمرکز بر موضوع به جای تمرکز بر جزئیات زبان
  • ایجاد فضایی که در آن زبان آموزان با توانش های زبانی متفاوت بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند
 چهارشنبه ها هر هفته کلاسها بحث ازاد برگزار میشود .
 
 
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code