انواع IELTS

آزمون IELTS به دو گونه‌ی آکادمیک (Academic ) و عمومی (General) برگزار می‌گردد. افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود (در مقاطع بالاتر از کارشناسی) در مراکز علمیِ انگلیسی ‌زبان را دارند باید در گونه‌ی آکادمیک این آزمون و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌‌ای، کار یا اقامت، قصد سفر به کشوری انگلیسی زبان را دارند می‌بایست در گونه‌ی عمومی این آزمون شرکت نمایند.

 

آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون IELTS

در آزمون‌های IELTS چهار مهارت اصلی گفتاری، شنیداری، خوانداری و نوشتاری در زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بخش شنیداری و گفتاریِ آزمونِ IELTS در هر دو گونه‌ی آکادمیک و عمومی کاملاً یکسان بوده، ولی بخش مربوط به دو مهارت دیگر، یعنی مهارت‌های خوانداری و نوشتاری برای دو گونه‌ی آزمون آکادمیک و عمومی متفاوت است.

نمره‌ی قبولی

آزمونIELTS  به خودیِ خود هیچ حد نصابی برای قبولی ندارد، بلکه مؤسسات و دانشگاه‌ها و مراکز علمیِ مختلف حد نصاب تعریف شده‌ی خود را دارند. اما به طور کلی 9 نمره (Band) در نظر گرفته شده است که در این میان دارنده‌ی نمره‌ی 9 عالی، نمره‌ی 7 خوب، نمره‌ی 5 متوسط و نمره‌ی 3 یا کمتر از آن ضعیف محسوب می‌شود.

 جدول زیر مدت زمان تخصیص یافته به بخش‌های مختلف این آزمون را نشان می‌دهد:

Time to Answer each question

Number of questions

Total amount of time allotted

Sub-test

45 seconds

40

30 minutes

Listening

~ 45 seconds

40

60 minutes

Reading

30 minutes

2

60 minutes

Writing

-

-

11-14 minutes

Speaking

Total test time: ~ 2 hours 45 minutes

 

آزمونهای آزمایشی شبیه سازی شده موسسه آموزش عالی آزاد علوم فنون کادوس

اکنون کمتر داوطلبی را می توان یافت که در اصل  مفید و بلکه لازم بودن آزمونهای آزمایشی تردید داشته باشد. بنابراین شرکت در آزمونهای مشابه آزمون اصلی می تواند فواید و نتایج قابل توجهی برای هر داوطلب به همراه داشته باشد. طبق آخرین بررسی که از تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون به عمل آمده, بیش از% 95 شرکت کنندگان به نداشتن اطلاعات کافی در مورد نوع, شرایط و ... آزمون اذعان داشته اند و به این نکته اشاره داشتند که هر چقدر آشنایی با شرایط واقعی آزمون و چگونگی پاسخگویی به سوالات بیشتر باشد, بهتر می توان خود را با شرایط مختلف آزمون وفق داد.

 

کادوس گیلان به منظور رفع این مشکل همزمان با برگزاری کلاسهای آمادگی آیلتس, به صورت ماهانه  آزمون آزمایشی استاندارد برگزار می کند. این آزمون ها از نظر بار محتوایی و شرایط برگزاری کاملا استاندارد بوده وتمامی تست های یک آزمون واقعی را به دقت مورد سنجش قرار می دهد. در طراحی این گونه آزمونها سعی بر آن شده است قدرت فرد درشرایط واقعی امتحان مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای مثال مدیریت زمان و قدرت انتقال پاسخها, مدیریت استرس, مدیریت بحران و ... سنجیده می شوند. مدیریت زمان و مهارتهای تست زنی علاوه بر دانش لغوی از مهمترین عوامل پیشبرد متقاضی جهت کسب نمره ای ایده آل است. پس مطمئنا آشنایی با شرایط آزمون و انواع سوالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که این گونه آزمونها نه تنها اطلاعات فرد بلکه روند پیشرفت داوطلبان را ارتقا می دهند.

سوالات بخش مصاحبه نیز علی رغم تصور داوطلبان , یک سری سوالات مشخص و پیش بینی شده دارد که پس از شرکت درچندین مرحله آزمون آزمایشی , این بخش برای داوطلبان نیز مسجل خواهد شد.

توضیحات:

1- آزمون رأس ساعت مقرر شروع می شود. لذا چنانچه داوطلب حتی 1 دقیقه پس از ساعت شروع آزمون به محل برگزاری آزمون برسد، به منظور برقراری نظم آزمون، آرامش داوطلبان و رعایت قوانین آزمون اصلی، داوطلب محترم از شرکت در بخش اول آزمون (Listening) منع خواهد شد. لذا خواهشمندیم حداقل 15 دقیقه قبل از شروع آزمون، در محل برگزاری آزمون حاضر گردید.

2- مدت زمان برگزاری آزمون 2 ساعت و 40 دقیقه می باشد.

3- حتماً 2 عدد مداد سیاه و یک عدد پاک کن و تراش همراه خود داشته باشید. (هیچ گونه لوازم التحریر در محل برگزاری آزمون به فروش نمی رسد.)

4- رعایت حجاب کامل اسلامی (علی الخصوص پوشش مقنعه برای خانمها) در محل برگزاری آزمون الزامی می باشد.

5- همراه داشتن تلفن همراه روشن (حتی در حالت Silent) در جلسه آزمون غیر مجاز می باشد. لذا داوطلب خاطی در صورت مشاهده از شرکت در ادامه جلسه آزمون منع خواهد شد.

6- پس از پایان آزمون, یک کارنامه استاندارد آزمون به شما داده می شود. این مرکزبا برگزاری جلسات مشاوره زیر نظر مشاورین و اساتید خود نسبت به رفع ضعف های شرکت کنندگان اقدام می نماید.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code