>> نرم افزار corel draw

 

این نرم افزار بطور کلی یک نرم افزار ویرایشگر گرافیک بُرداری است و طیف بسیاری وسیعی از امکانات را در اختیار کاربر قرار می دهد تا در روش کار و چگونگی خروجی کار حداکثر خلاقیت خود را بدون نگرانی بابت کمبود امکانات بکار گیرد.

با استفاده از این نرم افزار می توانید طرح های گرافیکی زیبا و حرفه ای طراحی کنید و در انجام این کار از مجموعه ای کامل از ابزارهای طراحی و ویرایش بهره مند شوید. 

نرم افزار کورل دراو به خاطر داشتن توانائی های گسترده و متنوع تا به حال مورد استفاده افراد زیادی برای حرفه های گوناگون قرار گرفته است. اولین موردی که درباره کورل دراو باید بدانید این مسئله است که اصول کار کورل بر مبنای بردار - vector می باشد. موضوعات (objects) در کورل بر مبنای خط و نقطه (گره node) طراحی می شوند که در نتیجه اندازه و ابعاد در این مدل مهم نیست. یعنی در طرحهای برداری Resolution معنا ندارد و هر چقدر مایل باشید می توانید اندازه طرح را بدون افت کیفیت زیاد کنید. البته Resolution در بعضی تنظیمات و Effest ها استفاده می شود که باز مربوط به عکس است.

 

برنامه Corel DRAW از نظر طراحی به خاطر دقت بالا بسیار مناسب است و طراحی شکل ها و نقشه های پیچیده در کورل به خاطر داشتن ابزار کاربردی و متنوع به سادگی انجام می شود. از کورل دراو در بازار کار زیاد استفاده می شود.

برای نمونه: طراحی و آماده سازی نوشته و آرم های مختلف برای برش با دستگاه کاتر پلاتر که اکثرا ًمورد مصرف شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ می باشد. طراحی پوستر و کاتالوگ و کارت ویزیت. طراحی با استفاده از Template ها و صفحات آماده آن برای مجله ها و روزنامه ها؛ طراحی صفحات وب. (البته به شکل محدود و در کنار دیگر برنامه ها مثل Flash و...). طراحی پارچه در کارخانجات چاپ پارچه و ...

 

نمونه کار انجام شده در نرم افزار corel draw

 

       

 

>>  نرم افزار InDesign

 

ادوبی این‌دیزاین (Adobe InDesign) یک برنامه‌ی کامپیوتری رایج در زمینهٔ نشر رومیزی ساخت شرکت ادوبی است.

این نرم‌افزار در صنعت چاپ و صفحه‌آرایی بکار می‌رود و صورت کلی برای گردآوردن و کنار هم قراردادن متون و عناصر نگاره‌ای در قالب صفحات است و عمدتا بصورت مستقیم برای نگارش و ویرایش متون و نیز ایجاد و تغییر فایل‌های تصویری بکار نمی‌رود.

از این نرم‌افزار بیشتر در آماده‌سازی مجلات، کتابها، سررسید ها، برشور های تبلیغاتی و مانند آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

این‌دیزاین دارای قابلیت‌های بسیاری در حروف‌نگاری و صفحه‌آرایی است که از آنها می‌توان تنظیم حروف، ایجاد سبک‌های حروف (typographic styles)، ابزار برای تنظیم دقیق قرارگیری عناصر گرافیکی، قابلیت استخراج خودکار اطلاعات از فرمت‌های متنوع و تنظیم اندازه‌های ستون‌ها، کادرها و صفحه‌بندی را نام برد.

این نرم‌افزار مانند سایر نرم‌افزارهای طراحی گرافیک ساخت شرکتadobe  ، قابلیت ایجاد فایل‌های PDF را برای آسان‌سازی روند آماده‌سازی طرح‌ها برای چاپ یا پخش در اینترنت را دارا است.

 

       

>> نرم افزارphotoshop

 

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساختن عکس ها بکار می رود علاوه بر این Adobe Acrobat یکی از مهمترین تولیدات نرم افزاری است که توسط Adobe System تولید شده است. همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند.

فتوشاپ ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند .

گرافیست ها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و .... به فتوشاپ احتیاج دارند .

فتوشاپ در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید. نرم افزار Adobe Photoshop  محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد. این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری، برش و تغییر اندازه دهند. این نرم افزار بیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است. اگر چه  فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و پرینت طراحی شده، اما فتوشاپ به طور فزاینده ای برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود .

فتوشاپ همچنین ارتباط قوی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد. فایل ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ (PSD) می تواند بهImage Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل سود و بالعکس، از آنها به فتوشاپ منتقل شود.

 

 

             

>> نرم افزار Illustrator

یکی دیگر از نرم افزار های شرکت آدوبی ، نرم افزار Illustrator یا “تصویر ساز” است. پایه و اساس کار این نرم افزار بر روی تصاویر برداری (vectorial) است. اکثرا از این نرم افزار برای رسم تصاویر، کارتون ها، نمودارها، چارت ها و لوگو ها استفاده می کنند. محیط این نرم افزار به محیط نرم افزار فتوشاپ بسیار سبیه است بسیاری از پنل ها ، منو ها ، ابزار ها ، فیلتر ها و… همان چیزی است که در فتوشاپ استفاده شده با این تفاوت که ایلوستراتور برای کار بر روی تصاویر برداری است.

 

Illustrator در مقایسه با نرم افزارهای گرافیکی پیکسلی برتری محسوسی نیز در استفاده از معادلات ریاضی دارد که این ویژگی باعث می شود وکتور ها قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

مزایای استفاده از گرافیک برداری توسط ایلوستریتور (طرح های وکتوری)

– مقیاس پذیر بودن بدون کم شدن وضوح تصاویر

– تبدیل خط و خطوط به انواع شکل و اندازه

– قابلیت چاپ با وضوح بالا

– فایل های اکثرا کم حجم

– مناسب ترین نرم افزار برای کشیدن اشکال و …

معایب استفاده از گرافیک برداری توسط اسلوستریتور (طرح های وکتوری)

– طرح ها مایل به نقاشی و سطحی هستند

– کار سختی برای تبدیل نقاشی ها برعکس فتوشاپ به واقعیت دارید

کاربردهای شایع Illustrator

۱-طراحی لوگو

۲-نقشه کشی

۳-کشیدن تصویر، نقاشی و عکس

۴-طراحی بروشور های اطلاع رسانی (Infographics)

۵-طراحی تصاویر واقعی (بر حسب عکس ها کشیده می شوند)

۶-طراحی بسته بندی های کالاها

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code