شباهت ها و تفاوت های دو آزمون زبان مورد قبول کانادا: آیلتس و یا سلپیپ ؟

دوستانی که موفق به گرفتن نمره کافی در امتحان آیلتس نمی شوند می توانند این آزمون را جایگزین نمایند. این یک امتحان جنرال است یعنی تاپیک های مطرح شده بیشتر ساختار جنرال دارد تا موضوعات علمی.

از آنجایی که سلپیپ یک آزمون کاملاً کامپیوتری است برای دوستانی که دارای دست خط بدی هستند و یا به طور کل با نوشتن مشکل دارند شرایط بهتری را فراهم می کند.

 

شباهت 

هر دوی این امتحان ها برای ارزیابی سطح دانش زبان متقاضیان است.

هر دو آزمون دارای چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری Listening, Reading, Writing and Speaking می باشند.

هر دوی این آزمون ها از نظر وزارت مهاجرت،  شهروندی کانادا قابل قبول هستند.

 

تفاوت 

آزمون زبان آیلتس به انگلیسی (IELTS (International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، یکی از با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی که هم اکنون در سراسر جهان برگزار می شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده است و از این نظر در برابر تافل، آزمون آمریکایی قرار می گیرد. این آزمون به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.

این آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونهٔ آکادمیک مشکل تر بوده و برای ورود به دانشگاه ها مورد نیاز می باشد و برای اهداف مهاجرتی، گونه عمومی (جنرال) این آزمون مورد نیاز است، برای مثال یکی از شرایط سیستم اکسپرس انتری دولت کانادا، آزمون آیلتس جنرال است.

آزمون زبان سلپیپ به انگلیسی CELPIP برای ارزیابی سطح زبان متقاضی مهاجرت است. این آزمون برای اهداف تحصیلی نیست و تنها برای دریافت اقامت دائم کانادا یا تابعیت کانادا کاربرد دارد. در این آزمون انگلیسی کانادایی مورد استفاده قرار می گیرد و ، املا و گرامر آمریکایی و بریتانیایی هر دو قابل قبول است.

این آزمون دارای دو گونه عمومی با چهار مهارت  ((CELPIP-General Test و عمومی با دو مهارت (CELPIP-General LS Test) است که گونه اول یعنی عمومی با چهار مهارت برای درخواست اقامت دائم کاناداست و گونه دوم یعنی گونه عمومی با دو مهارت گفتاری و شنیداری برای درخواست تابعیت (سیتی زنی) کاناداست.

دقت داشته باشید که بسته به روش مهاجرت به کانادا و همین طور شرایط خاص متقاضی مهاجرت، نمره مورد نیاز متفاوت خواهد بود.


کانال زبان موسسه :

https://t.me/languageolumfonunkadoos

تلفن: 01334939 داخلی 13
ارتباط با ادمین :09904054979

 




نویسنده: عابدی
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code