دوره های آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته بر پایه استانداردهای چارت اروپایی Europaeischer Refernzrahmen برگزار می گردد . زبان آموزان با گذراندن دوره های مختلف می توانند در امتحان بین المللی ZD  شرکت نمایند با این توضیح که امتحانات پایان ترم هر دوره آموزشی بر اساس استانداردهای امتحانات بین المللی فوق الذکر بوده و 4 مهارت را در بر می گیرد.

 

هدف از این دوره ارائه و گسترش دوره های آموزشی برای گروه های سنی مختلف، تولید و انتشار مواد آموزشی، برگزاری آزمون های بین المللی، طراحی و اجرای دوره های تربیت مدرس، ارائه خدمات آموزشی به سازمان ها و مراکز خصوصی و دولتی مبتنی بر استانداردهای روز دنیا و متناسب با نیازهای جامعه می باشد

 

بر اساس چارچوب مشترک سطح زبان در اروپا تسلط به زبان را می‌توان به سه‌دسته تقسیم کرد: دوره‌‌های مقدماتی (A)، متوسطه (B) و پیشرفته (C). بنابر این تقسیم‌بندی، سطح لازم تسلط به زبان آلمانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، مطابق با میانه‌ی دوره‌ی متوسطه (B1,B2) است.

 

نکته‌ی قابل توجه برای متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این است که در امتحان B1 در پایان دوره‌ی بخش دوم (B1.2) شرکت کنند و با ارائه مدرک آن که پیش‌تر با نام ZD (Zertifikat Deutsch) نیز شناخته می‌شد، شانس خود را برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان امتحان کنند.

 

A1 دوره ی آموزش ابتدایی بخش اول

در این دوره عبارات روزمره و جملات ساده آموزش داده می شوند، که هدف آنها یادگیری و بر طرف کردن نیاز های ابتدایی است. به عنوان مثال یادگیرنده می تواند خودش ودیگران را معرفی کرده ،  سوالات  ساده ای  مانند کجا زندگی می کند، چه اشخاصی را می شناسد و یا چه اشیایی  را دارد  مطرح کند و یا این سوالات را بفهمد. او قادر می گردد در صورتی که با او آهسته صحبت شود منظور خود را به طور ساده بیان کند

 

A2 دوره ی آموزش ابتدایی بخش دوم  

در این مرحله شما می توانید جملات و عبارات متداول روزمره را که با بخش های کاملاً معمولی زندگی ارتباط دارند مانند اطلاعات درباره ی شخص و خانواده اش، خرید کردن، کار و محیط دورو برش را بفهمید. شما می توانید در موقعیت های ساده و متداول زندگی، که در آن ها تبادل ساده و مستقیم اطلاعات درباره ی موضوعات ملموس و آشنا صورت می گیرد، منظور خود را بیان کرده و منظور دیگران را بفهمید. شما قادر خواهید شد با وسایل ساده  سرزمین خود، تحصیلات تان، محیط زندگی و اطراف تان را تشریح کنید

 

 

B1 دوره ی آموزش  متوسطه بخش اول

در این مرحله شما قادر خواهید شد اگر که با شما واضح و درباره ی موضوعات آشنا برای شما مثل کار، مدرسه و اوقات فراغت صحبت شود نکات اصلی مکالمه را درک کنید. شما قادر خواهید شد از پس اکثر مکالمات عادّی برآیید. شما قادر خواهید شد با جملات ساده و نسبتاً مشکل درباره ی موضوعات آشنا و علایق شخصی تان صحبت کنید. می توانید درباره ی تجارب و اتفاقات گزارش داده، آرزوها و اهداف تان را شرح داده و درباره ی برنامه ها و نقطه نظرات تان دلایل و توضیحاتی را ارا ئه دهید.

 

B2 دوره ی آموزش متوسطه بخش دوم

شما قادر خواهید شد محتوای اصلی متن های پیچیده درمورد موضوعات عام و خاص را درک کرده و در زمینه ی ویژه ی مربوط به خودتان بحث های مربوط به رشته تان را بفهمید. شما بقدری روان صحبت می کنید که یک مکالمه ی معمولی  با یک آلمانی زبان بدون زحمت برای شما ممکن می گردد. شما می توانید در مورد موضوعات زیادی به طور واضح و با جزئیات صحبت کنید، یک نقطه نظر درباره ی یک موضوع روز را تشریح کرده و نقاط قوت و ضعف امکانات مختلف را بیان کنید. بعد از اتمام این دوره شما قادر خواهید بود تست مربوط به زبان آلمانی، که یک پیش شرط مهّم کسب پذیرش تحصیلی ست، را با موفقیت پشت سر به گذرانید.

 

C1 دوره ی آموزش عالی بخش اول

شما می توانید متون بلند و پیچیده را فهمیده و معانی ضمنی آنها را درک کنید. شما قادر خواهید شد بدون آمادگی وبا روانی نظرات خود را بیان کنید بدون آنکه بدنبال لغات برای بیان نظرتان به گردید. شما می توانید زبان را در زندگی اجتماعی و شغلی یا در تحصیل بطور مؤثر و انعطاف پذیر استفاده کنید. شما می توانید به طور واضح، با ساختار و مفصّل درباره ی موضوعات پیچیده صحبت کرده و در عین حال وسایل مختلفی را برای ارتباطات متنی بکار ببرید.

 

 

C2 دوره ی آموزش عالی بخش دوم 

در این مرحله شما می تواید عملاً هر آنچه را که می خوانید و می شنوید بدون زحمت  بفهمید و اطلاعات منابع مختلف کتبی و شفاهی را خلاصه کرده و در عین حال توضیحات و دلایل تان را به شکلی منطقی بیان کنید. شما می توانید خیلی روان و دقیق و بدون آمادگی نظرتان را بیان کرده و در موضوعات پیچیده معانی خیلی دقیق و ظریف را توضیح دهید.

 

کلاس مکالمه آزاد  Free Discussion

کلاس های بحث آزاد (free discussion) فراهم کردن بستری مناسب برای زبان آموز می باشد تا آموخته های خود رادر محیطی شبیه سازی شده بکار برده و میزان پیشرفت خود را در زمینه ی  شیوایی گفتار ارزیابی نماید. زبان آموزان علاوه بر یادگیری اصطلاحات عامیانه آلمانی ، به فرصتی برای بهبود تلفظ  آلمانی  دست یابند

 

 

 

 

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در این زمینه همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 21 به ساختمان مرکزی موسسه واقع در میدان گاز- ابتدای پل روگذر (از سمت میدان مصلی) مراجعه یا با شماره 33362501 تماس حاصل نمایند.

 


 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code