اکثر دانشجویانی که از رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی فارغ التحصیل می شوند جهت اشتغال و ورود به بازار کار در پی آنند که در آزمون ورودی کانون وکلای دادگستری شرکت نمایند .
با توجه به قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب 1376/01/17 کانونهای وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداقل یکبار در سال (معمولاً این آزمون در پاییز هر سال برگزار می شود) نسبت به پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت از طریق آزمون با آگهی در جراید (معمولاً این آگهی در شهریور ماه هر سال در روزنامه اطلاعات درج می گردد) اقدام نمایند. به موجب تبصره ماده یک این قانون تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون به عهده کمیسیونی متشکل از رئیس کل دادگستری استان، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط می باشد که به دعوت رئیس کانون وکلای هر کانون، حداقل یکبار در سال تشکیل و اتخاذ تصمیم می نمایند. به موجب ماده ٢ همان قانون برای اشخاصی پروانه وکالت صادر می شود که دارای دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی باشند.

 

روش دادآفرین؛ برند برتر آموزش حقوق کشور برای موفقیت شما

با توجه به تغییر شکل محتوایی آزمون کارآموزی وکالت در چند سال گذشته و مفهومی تر شدن این آزمون و نظر به اینکه آزمون وکالت به صورت تستی برگزار می شود و موفقیت در آن علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی قوی نیاز به مهارت خاص تست زنی دارد و توجه به این موضوع که نحوه‌ی تدریس در دانشکده‌های حقوق به صورت تشریحی و تفصیلی می‌باشد بسیار مشاهده شده که دانشجویان حتی در مقاطع بالاتر از لیسانس علیرغم برخورداری از توانایی علمی بالا نتوانسته اند در آزمون وکالت موفق شوند. از سوی دیگر هر استادی که قادر به تدریس حقوق در دانشگاه است الزاماً نمی تواند در کلاسهای آمادگی آزمون وکالت به گونه ای موفقیت آمیز به تدریس نکات تستی بپردازد.

گروه علمی دادآفرین بر این باور است که کار گروهی به همراه تلاش دانشجو و صد البته آشنایی با مسیر پیش رو و نیز نظم بخشیدن به مطالب آموخته شده در دانشگاه و نیز سنجش منظم علمی دانشجویان می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت در آزمون پیش رو داشته باشد. لذا موسسه دادآفرین به فراهم نمودن همه این پیش نیاز‌ها با استفاده از تخصصی ترین گروه‌های کاری، امروزه به عنوان برند برتر آموزش حقوق کشور شناخته می‌شود و مشغول خدمت رسانی به متقاضیان می‌باشد.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code